Potatissallad

På midsommarafton så provade jag att göra en ny variant av potatissallad som jag hittade på gulliga Johannas sida!
Och gissa om det var gott?! Det kan nog till och med vara bland det godaste jag har gjort med potatis:-)

                     

Du behöver:

Färskpotatis för 4-6 personer
1 kruka krusbladig persilja
1 kruka basilika
1 dl olivolja
1 vitlöksklyfta
1-2 dl riven parmesanost
Salt och peppar

Gör så här:

Skrubba och koka färskpotatisen. Häll av vattnet och låt potatisen svalna.
Mixa persilja, basilika, olivolja och vitlök till en slät "pesto".
Blanda i parmesanosten och smaka av med salt och peppar.
Häll pestoblandningen över potatisen och blanda. Dekorera gärna med några basilikablad och hyvlad parmesanost.

Perfekt till grillat!
                          





Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad gott det lät, det måste jag nog testa någon dag!

2011-09-08 @ 11:15:37
URL: http://blomstertappan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Guuuuud så gott! Dela gärna med dig av mer sådan här tips! Jag kommer skita i att det är september och göra detta idag! :D

2011-09-08 @ 11:27:14
URL: http://joohannasmode.blogg.se/
Postat av: M

Ser himla gott ut, måste prova!

Väldigt inspirerande blogg måste jag säga många bra och relativt enkla recept :)

2011-09-09 @ 20:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0