Pastasallad

Nu när det snart är sommar, så är det så himla gott med pastasallad tycker jag! Lätt att äta varma sommardagar, och perfekt att ta med sig på utflykten!
I en pastasallad kan man ju stoppa i i princip vad som helst, men det här är vad jag brukar ha i min!:-)

Recept till ca 6 pers.

Du behöver:

400g pasta, jag brukar använda mig av fjärilspasta.
1 grillad kyckling
1/2 gurka
Coctailtomater
1/2 rödlök
1 röd paprika
Ruccola
4-5 hårkokta ägg
150 g fetaost
persilja

Tzatsiki eller rhode island dressing
Bröd

Gör så här:

Koka äggen i ca 8-9 min, och låt dem svalna i kallt vattenbad.
Koka pastan enligt anvisningarna, och spola den sedan rikligt i kallt vatten så att den svalnar ordentligt.
Dela den grillade kycklingen i mindre bitar.
Hacka och skiva grönsakerna.
Skala äggen, och dela dem i halvor.
Blanda pasta, kyckling, lök, grönsaker och feta ost i en skål och lägg sedan på ägghalvorna, och toppa med lite persilja!

Servera gärna med en brödbit, och lite tzatsiki eller rhode island dressing.


                         



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0